Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ne-systém oprav silnic u nás

13. 09. 2017 7:10:03
Začaly opravy, končí opravy, finišují opravy. Všude je zmatek, a tím větší, když se podaří opravovat víc tepen najednou.

Jsem názoru, že stát jako investor významných dopravních staveb si přece může nadefinovat pracovní „morálku“ pracujících firem či systém uzavírání silničních úseků. Vytvořit jasné pravidlo, systém apod., kdy nebude možné, aby v dopravní špičce byl zabrán jízdní pruh, aniž by se na stavbě v daném úseku nepracovalo a probíhala technologická přestávka, anebo vyžadovat po zhotovitelích stavby, aby tyto maximální zábory jízdních pruhů mohli mít pouze v předem přesně definovanou dobu, tj. dle vysledovaných a monitorovaných časů, kdy se na určitém typu silnice nebude předpokládat maximální provoz. A když už se uzavře jízdní pruh, ať se na něm pilně pracuje, a když nastane přestávka, může být omezení na tu dobu zrušeno a jízdní pruh zpřístupněn – samozřejmě tam, kde je to skutečně kvůli stavbě možné. Dělá vůbec někdo na přípravě takovýchto pravidel? Mají vůbec lidé v tomto kompetentní o toto zájem? Anebo se furt jen domlouvají firmy která si vybere ten který úsek a stát je rád že má zhotovitele?

Jak k tomu přijdou podnikatelé, jež převáží po silnicích své výrobky a kvůli nesmyslnému omezení na trase tyto jejich vozidla s nákladem uvíznou a stojí v kolonách, kdy jsou pak podrobeni sankcím od odběratele anebo jen prostě nestihnou další navazující termíny a časy, musí platit své zaměstnance... Obecně pro ekonomiku, ale i ekologii, kolony a zácpy způsobené špatně provedenou, a neefektivní uzavírkou jízdních pruhů vznikají zbytečně další finanční náklady, které mohly být investovány jinde, ať už do odměn zaměstnancům, do rozvoje nebo investic podniku, nebo do ochrany životního prostředí. A o dopravě obyčejných lidí, hlavně co se dělo v době prázdnin, nemluvě...

Podobných nesmyslných uzavírek a omezení na svých cestách najdete každý z nás. Prostě by možná stačilo, kdyby investoři začali při přípravě staveb taky používat základy dobré logistiky

Do té doby na cestách všichni svatí s námi...

Autor: Michal Jedlicka | středa 13.9.2017 7:10 | karma článku: 25.06 | přečteno: 568x

Další články blogera

Michal Jedlicka

Škodu pak zaplatí stát, jak nezodpovědné!

Včera hned dvakrát v médiích zaznělo, že stát bude platit za škody, které způsobili jeho úředníci. A je jedno, jestli úředníci ministerští či členové vlády, nebo prezidentské kanceláře.

17.10.2017 v 7:42 | Karma článku: 25.12 | Přečteno: 516 | Diskuse

Michal Jedlicka

Spor o lithium - už je bohužel pozdě, ale poučme se prosím

Současné spory o lithium už nic nezmění. Jestli za to může ministr Havlíček (ČSSD), když podepsal memorandum, nebo ministr Brabec (ANO2011), když udělil Australanům souhlas s těžbou.

11.10.2017 v 12:01 | Karma článku: 28.40 | Přečteno: 769 | Diskuse

Michal Jedlicka

Účtenková loterie aneb jak chce stát vychovávat kupující

Stát by měl vychovávat prodávající a ne kupující. Smyslem zřízení účtenkové loterie podle jejich tvůrců je, aby se lidé naučili brát si od prodejců doklad o koupi...

4.10.2017 v 8:01 | Karma článku: 33.91 | Přečteno: 983 | Diskuse

Michal Jedlicka

Sorry firmy, tak já se teda omlouvám, ale i tak smůla...

Ministr financí se omluvil firmám, které zničily zajišťovací příkazy. Hezké gesto pro média a pro veřejnost. Nanic pro firmy.

20.9.2017 v 7:40 | Karma článku: 33.93 | Přečteno: 892 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Vladimír Havránek

Zpověď až na samotnou dřeň.

Vrcholový fotbal je dnes, pokud se týmu daří i v Evropských pohárech, zlaté prasátko. Tomu odpovídají i milionové odměny za účast v pohárech. Hráči na to v mnoha případech nejsou připraveni a je snadné překročit hranici.

24.11.2017 v 19:14 | Karma článku: 8.20 | Přečteno: 178 | Diskuse

Jaroslava Indrová

Pro koho jsou víceletá gymnázia?

Příslušné instituce se stále častěji zamýšlejí nad samou podstatou víceletých gymnázií. Masivní odchod chytrých dětí ze základních škol, „kastování“ dětí, zhoršující se výsledky – to vše vyvolává diskuse.

24.11.2017 v 19:11 | Karma článku: 15.92 | Přečteno: 404 | Diskuse

Hana Rebeka Šiander

Nahustit pneumatiky v Ústí nad Labem? Úkol téměř nadlidský!

Možná to znáte sami. Máte malý problém a myslíte si, že to rychle vyřešíte. Ale ono se to prostě nějak zadrhne, nebo co. A jak z toho pak ven?! Tak tohle potkalo mého přítele s kompresorem v Ústí nad Labem...

24.11.2017 v 19:02 | Karma článku: 12.05 | Přečteno: 266 | Diskuse

Lubomír Stejskal

K masakru na Sinaji

O hrůzostrašném teroristickém útoku v sinajském městě Bir Al Abd jsem se dozvěděl za zvláštních okolností. Přišel k nám po vyučování desetiletý vnuk Tom, s nímž už léta jezdíme do Egypta na dovolenou.

24.11.2017 v 18:23 | Karma článku: 17.03 | Přečteno: 374 | Diskuse

Alena Kulhavá

Co je úplným odevzdáním se smrti na konci života? Jaký vztah to má se smyslem lidské

existence? Jde to vůbec dohromady? Co můžeme vědět o tom, co je po smrti a co jsou jen různé koncepce? Jak se můžete dotknout vlastní připoutanosti a vztahu ke smrti? I nečekanost smrti podporuje dobrý život. Jak?

24.11.2017 v 17:55 | Karma článku: 10.68 | Přečteno: 187 |
Počet článků 15 Celková karma 30.34 Průměrná čtenost 986

Hlas ze severní moravy:-) 



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.